Jak radzić sobie ze stresem-napięciami-emocjami-bólem

W tym artykule poznasz skuteczne i naturalne metody, jak radzić sobie ze stresem, napięciami ciała, trudnymi emocjami i bólem. Powiemy Ci jak nie walczyć ze stresem, ale efektywnie go redukować, dzięki czemu odczujesz poprawę samopoczucia i unikniesz postresowych dolegliwości, tj. bóle głowy, bezsenność czy rozdrażnienie.

1. Czym jest stres?

Na początek poznaj, czym jest stres. Usiądź wygodnie i obejrzyj ten krótki animowany film, który wyjaśni Ci jakie są źródła stresu i dlaczego natura obdarzyła nas „umiejętnością” stresowania się. 

 

2. Odporność na stres

Stres jest stary jak świat i znany jest każdemu z nas. Jest nieodłączną częścią naszego życia. Jak widziałeś na powyższym fimie, stworzony przez naturę, aby ratować życie, może nas też zabić.

Tak jak w różnych dziedzinach jesteśmy jako ludzie do siebie podobni, tak w obszarze odporności na stres różnimy się i to bardzo. 

Niejednokrotnie mówimy, że kiedy dopada nas stres, pojawiają się nieprzyjemne uczucia płynące z ciała i niespokojne myśli, bóle głowy, bóle pleców, napięcia w ciele, ból żołądka. To naturalna reakcja organizmu na stres.

Stres ma też drugą stronę – są nią chwile dużego podniecenia i ekscytacji – to też jest stres! Tylko, że o nim rzadko albo wcale mówimy w ten sposób. Niezależnie od tego, organizm reaguje w podobny sposób. Jedna i druga postać stresu jest dla niego pewnym wyzwaniem – musi sobie z nim poradzić.

 

3. Walka ze stresem? Nie!

Niektórzy mówią, że walczą ze stresem chodząc na  maxa na siłownię lub biegają do utraty tchu. Jak walka to walka!

Jaki jest wynik? Pobudzenie? Zmęczenie? Takie reakcje rodzą kolejny stres.

Czy na pewno o to chodzi? Czy „dokładanie do pieca” skrajnym wysiłkiem jest właściwą drogą?

Inni powiedzą: „strzelę sobie drinka” – czy to na pewno pomaga? 

Pomyśl… czy to są właściwe sposoby radzenia sobie ze stresem?

 

 

 

4. W takim razie, jak radzić sobie ze stresem?

  • Krok pierwszy radzenia sobie ze stresem – dowiedz się jak najwięcej o wszystkich mechanizmach stresu; zapoznaj się z fachową literaturą (jest teraz bardzo dużo publikacji na ten temat); przyjdź na wykład lub warsztat i porozmawiaj o swoim problemie ze specjalistami
  • Krok drugi radzenia sobie ze stresem – poznaj siebie; zidentyfikuj i rozszyfruj swoje własne czynniki stresu (stresory) i poznaj reakcje na nie
  • Krok trzeci radzenia sobie ze stresem – poznaj i naucz się naturalnych metod radzenia sobie ze stresem:

    ćwiczenia TRE®

    Jak radzić sobie ze stresem - ćwiczenia TRE

    techniki oddechowe


    Jak radzić sobie ze stresem - ćwiczenia oddechowe

    techniki relaksacyjne

    Jak radzić sobie ze stresem - Relaksacja i Medytacja

Pamiętaj, stres w pracy, stres w domu, stres pourazowy – nie jesteś z tym wszystkim sam. Jeśli czujesz, że nie radzisz sobie ze stresem – skontaktuj się z nami. Pomożemy odnaleźć Twój spokój!

Comments are closed

  • Krzysztof Wadelski - ZnanyLekarz.pl